ANUNȚ DE SELECȚIE
ÎN VEDEREA ORGANIZĂRII PARTICIPĂRII LA PROIECTUL ERASMUS PLUS VET MOBILITY Nr. 2025-1-RO01-KA122-VET-000335691Perioada de înscriere:
01-10.10.2025
Data susțierii concursului
13.10.2025 Limba Engleza scris și oral
14.10.2025 afișarea listei cu elevii admiși
Comisia de selecţie: director, profesori de specialitate și profesori de engleză
Anunţarea rezultatelor finale ale selecţiei se va face în data de 14.11.2025, vor fi afișați admișii în număr de 14, iar restul elevilor vor fi rezerve în ordinea descrescătoare a mediilor
Criterii de selecţie ale candidaţilor:
-să fie elev în clasa a XI-a sau a XII-a
– dosar de candidatură complet
-respectarea termenului de înscriere a candidaților
-rezultate bune la învățătură și purtare
-media generală peste 8 în anul școlar 2024-2025
-media la purtare 10 în anul școlar 2024-2025
-cunoaşterea limbii engleze la nivel european minim A1.
-acordul părinților/susținătorilor legali de participare la mobilitate
PROBE CONCURS
DOSARUL DE CANDIDATURĂ (60 puncte) va cuprinde: (dosar PVC)
1. Opis dosar, respectându-se ordinea de mai jos: (se primește gata întocmit)
2. Formular candidatură (se primește de la profesorul diriginte)
3. Recomandarea făcută de diriginte, clasa de proveniență (specificând profilul și specializarea), media anuală și media la purtare pentru anul școlar anterior;
4. Copii după certificatul de naștere și cartea de identitate personală;
5. CV in limba română, format Europass (cu poză, făcut sub supravegherea profesorului diriginte)
6. Scrisoare de motivație (vă puteți consulta cu profesorul diriginte sau profesorul de specialitate )
7. Dovezi ale nivelului de formare atins (copie dupa certificatele profesionale de calificare), copii după diplome și premii de la concursuri și activități școlare și extrașcolare din anul școlar trecut.
8. Acord de participare din partea părinților pentru participarea la mobilitate – câte unul pentru fiecare părinte; (se primește de la profesorul diriginte)
*În cazul în care unul din părinți este plecat din țară sau este în imposibilitatea de a semna, celălalt părinte își va asuma răspunderea și în numele celuilalt părinte.(valabil doar pentru etapa de selecție)
9. Angajament din partea elevului privind participarea la toate activitățile de proiect (se primește de la profesorul diriginte)
8. Dovada elev din medii defavorizate sau cu oportunități reduse ( bursă socială etc) domiciliu rural, (adeverință de la secretariat pentru că se beneficiază de programe sociale, adeverință copii instituționalizați etc.), orfani, familie monoparentală (acest criteriu aduce 20 puncte la examenul de selecție după cum urmează:domiciliul în mediu rural 4 puncte, orfan 4 puncte, familie monoparentală -4 puncte, plasament familial -4 puncte, posibilități materiale reduse (bursă socială, etc)-4 puncte).
Orice informatie eronată va duce la eliminarea automată a candidatului.
LIMBA ENGLEZĂ –proba orală, cu extragere bilet 40 puncte
Proiectul Germinarea unei bănci de semințe:
Cultivarea biodiversității și a sustenabilității în școlile europene
Germinarea unei bănci de semințe a luat naștere în octombrie 2019, ca o inițiativă locală a Asociației Margens Simples din Lisabona, în colaborare cu Grupul Școlar Padre Bartolomeu de Gusmão, Banca de semințe A.L. Belo Correia, Muzeul Național de Istorie Naturală și Știință, cu sprijinul financiar al programului Bip/Zip al Primăriei din Lisabona. În 2021, proiectul, finanțat în cadrul dimensiunii „Cele mai bune practici”, s-a extins la Grupul Școlar Manuel da Maia.
În octombrie 2022, Comisia Europeană l-a evidențiat ca fiind cel mai inspirat proiect în domeniul educației de mediu, în cadrul programului „Education for Climate Days”, iar în octombrie 2023, a început implementarea și în România, în parteneriat cu Asociația Culturală In Ars Veritas din Blaj, cu finanțare europeană prin programul Erasmus+.
În prezent, proiectul Germinarea unei bănci de semințe derulează o serie de 15 sesiuni, adaptate pentru copii și tineri, în patru școli din Portugalia și România. Grupul țintă din România este reprezentat de aproximativ 100 de elevi, atât din ciclul primar, cât și gimnazial, respectiv clasele II-VI, de la instituția școlară parteneră, Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile cel Mare” din Blaj. Prin intermediul acestor sesiuni, proiectul își propune să ofere elevilor instrumente practice și durabile care pot promova un impact pozitiv în școli și în comunitățile locale. Programul combină teoria și practica și se desfășoară în timpul orelor de curs, într-o atmosferă informală, în jurul straturilor înălțate de legume, construite în grădina școlii.
Având ca scop învățarea interdisciplinară și în aer liber, proiectul este structurat pe baza elementului central – sămânța – sensibilizând publicul cu privire la cât de importantă este
conservarea semințelor, în special a soiurilor locale și tradiționale. Astfel, traversând etapele ciclului „de la sămânță la sămânță”, sunt abordate subiecte precum agroecologia, sustenabilitatea, protecția mediului, biodiversitatea, lanțurile alimentare locale, compostarea, economia circulară și alegerea unui stil de viață sănătos. Cu sprijinul educatorilor, al partenerilor și al comunităților, proiectul încurajează o generație de cetățeni globali mai conștienți.
Germinarea unei bănci de semințe își propune:
Să încurajeze experiențele de învățare interdisciplinare în aer liber, combinând discuțiile teoretice cu exerciții practice
Să ajute elevii să dobândească instrumente practice de acțiune, în conformitate cu principiile agroecologice, cum ar fi semănatul, cultivarea, compostarea și îngrijirea, cu scopul de a crește biodiversitatea.
Să conștientizeze tinerii cu privire la importanța aprovizionării cu alimente cât mai naturale, a consumului sezonier de fructe și legume, a gătitului cu produse de proveniență locală, a reducerii risipei alimentare și a compostării. În consecință, ei vor explora posibilitățile și vor analiza impactul alegerilor pentru un stil de viață mai sănătos.
Să împărtășească experiențe și cunoștințe cu alte școli, să mențină relații puternice cu elevii și profesorii din școlile participante (Portugalia și România) și să creeze un proiect care poate fi apoi adaptat și însușit în alte școli și contexte.
Feedback și opinii:
„Proiectul «contaminează» școala, la nivelul elevilor, al profesorilor și al comunității școlare. Cred că, în viitor, semințele pe care această echipă le-a plantat vor germina în întreaga școală.” (Jorge Nascimento, director al Grupului Școlar Padre Bartolomeu de Gusmão, din Lisabona)
„Prin acest proiect, ne propunem să sensibilizăm publicul cu privire la importanța conservării patrimoniului genetic al plantelor prin conservarea semințelor. Aceste activități au ca scop sensibilizarea tinerilor cu privire la pierderea biodiversității ca urmare a schimbărilor climatice, dar și a privatizării semințelor și a pierderii, în consecință, a suveranității alimentare, cu consecințe sociale grave.” (Maria João Fonseca, autor, fondator și coordonator al proiectului).
„Germinarea unei bănci de semințe invită elevii și profesorii lor să iasă din sălile de clasă și să îmbrățișeze o aventură în grădina de legume. Înseamnă trezirea curiozității pentru minunile naturii. Este despre cum să pui întrebări: care este originea și cum sunt produse alimentele? Ce se poate întâmpla cu resturile? Este despre învățarea că soiurile tradiționale de semințe sunt una dintre cele mai mari comori care trebuie păstrate.” (Rebeca Mateus, facilitator și îngrijitor al grădinilor de legume din cadrul proiectului în Lisabona)
„Acest proiect permite plantarea unor semințe de uimire. Ne învață să încetinim ritmul vieții și să fim atenți la minunile Lumii Naturale, ascunse în fiecare colț, oferindu-ne cunoștințele de care avem nevoie pentru a le căuta.” (Luísa Passos, artist vizual și ilustrator al proiectului)
„Este un proiect care stârnește curiozitatea și dezvoltă abilitățile celor mici de a interveni în natură. Îi ajută la cunoașterea pașilor și transformărilor biologice ale plantelor.” (Călin Poptelecan, profesor de biologie la Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile cel Mare”, Blaj)
„Proiectul aduce plus beneficii elevilor din grupul țintă: le dezvoltă capacitatea de a recunoaște în natură diferite tipuri de plante și de soluri, le formează deprinderi de lucru (individual și în echipe) cu semințe, răsaduri, pământ, unelte etc. și îi conștientizează că o alimentație sănătoasă, bazată pe consumul de produse bio, naturale, contribuie la starea generală de sănătate.” (Trif Gabriela, profesor înv. primar la Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile cel Mare”, Blaj)
„Eu cred că acest proiect este foarte util și important pentru a conștientiza elevii de importanța alimentației sănătoase, de a utiliza metode ecologice și a contribui la păstrarea curată și naturală a planetei. Informațiile primite de elevi sunt interesante și atractive, stârnesc interesul pentru natură și astfel se creează o legătură între ei și mediul care ne hrănește.” (Simona Lazea, Instructor în cadrul proiectului, Blaj)
„Proiectul le dezvoltă elevilor spiritul de observație și de echipă, dexteritatea, dar mai ales dragostea față de natură și mediul înconjurător, completând astfel informațiile teoretice, pe care și le însușesc la materii precum biologia sau cunoașterea mediului, cu abilități practice.” (Daria Bârsan, Coordonatoare locală proiect, Asociația Culturală In Ars Veritas, Blaj).
Pentru mai multe informații despre proiect, accesați site-ul www.germinar.pt. Pentru întrebări suplimentare, vă rugăm să ne contactați: tel.: 0724454110, email: asociatiainarsveritas@gmail.com.
Proiect finanțat de Uniunea Europeană | Programul Erasmus+. Punctele de vedere și opiniile exprimate în această publicație sunt însă numai ale autorului (autorilor) și nu le reflectă în mod necesar pe cele ale Uniunii Europene sau ale autorității finanțatoare Erasmus+. Nici Uniunea Europeană și nici Erasmus+ nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.
Explorator al teritoriului meu – Prima plimbare 2024 Piața 1848 şi Grădina Botanică din Blaj.

